سفارش تبلیغ
صبا ویژن
blogsTemplates for your blogpersianblogpersianyahoo
دانش را بجویید تا راه یابید . [امام علی علیه السلام]
مدرسه

  نویسنده: school  
 

         به نام خدا

سرانجام انتضارات به پایان رسید و قرعه کشی مسا بقا ت جام جهانی دیشب انجام شد و همون طور که گفتم ایران با مکزیک هم گروه شد توضیحات کامل و گره بندیها رو پایین نوشتم.بخونیدولذت ببرید.

گروهبندی تیمهای حاضر در جام جهانی آلمان
 
.
سی و دو تیم راهیافته به جام جهانی آلمان، با برگزاری مراسم قرعه کشی در شهر لایپزیک حریفان خود را در مرحله گروهی این مسابقات که تابستان سال آینده برگزار می شود، شناختند.

این مراسم در حضور سه هزار و دویست نفر از جمله ستارگان فوتبال، شخصیتهای سیاسی و مربیان و روسای فدراسیونهای تیمهای راهیافته به جام جهانی برگزار شد و دوستداران فوتبال در 160 کشور جهان آن را از طریق پخش زنده تلویزیونی دنبال کردند.

گروه A

1- آلمان
2- کاستاریکا
3- لهستان
4- اکوادور

گروه B

1- انگلستان
2- پاراگوئه
3- ترینیداد و توباگو
4- سوئد

گروه C

1- آرژانتین
2- ساحل عاج
3- صربستان و مونته نگرو
4- هلند

گروه D

1- مکزیک
2- ایران
3- آنگولا
4- پرتغال

گروه E

1- ایتالیا
2- غنا
3- آمریکا
4- چک

گروه F

1- برزیل
2- کرواسی
3- استرالیا
4- ژاپن

گروه G

1- فرانسه
2- سوئیس
3- کره جنوبی
4- توگو

گروه H

1- اسپانیا
2- اوکراین
3- تونس
4- عربستان سعودی

 
ایران در جام جهانی با مکزیک، پرتغال و آنگولا هم گروه شد
 
.
سی و دو تیم راهیافته به جام جهانی آلمان، با برگزاری مراسم قرعه کشی در شهر لایپزیک حریفان خود را در مرحله گروهی این مسابقات که تابستان سال آینده برگزار می شود، شناختند.

تیم ایران در گروه چهار (گروه D) با مکزیک، پرتغال و آنگولا هم گروه شده است. این تنها گروهی است که فقط شامل یک تیم اروپایی می شود.

مراسم قرعه کشی شامگاه جمعه، در حضور سه هزار و دویست نفر از جمله ستارگان فوتبال، شخصیتهای سیاسی و مربیان و روسای فدراسیونهای تیمهای راهیافته به جام جهانی برگزار شد و دوستداران فوتبال در 160 کشور جهان آن را از طریق پخش زنده تلویزیونی دنبال کردند.

مارتین زیگلر، مدیر ارتباطات فیفا به همراه یوهان کرویف (هلند)، لوتار ماتیوس (آلمان)، روژه میلا (کامرون)، لوکاس ردبه (آفریقای جنوبی - میزبان جام جهانی 2010)، ماساشی ناکایاما (ژاپن)، کوبی جونز (آمریکا)، پله (برزیل) کریستین کارمبو (فرانسه) و هایدی کلام (مجری آلمانی مراسم) قرعه 32 تیم حاضر در جام جهانی را از گلدانها بیرون آوردند تا در‪ ‬هشت گروه ‪ چهار‬تیمی تقسیم شوند.

دیدار افتتاحیه جام جهانی را تیم آلمان روز نهم ژوئن درشهر مونیخ مقابل کاستاریکا برگزار خواهد کرد و این مسابقات ۹‬ ژوییه با برگزاری دیدار پایانی دربرلین خاتمه می‌یابد.

قرعه ایران

ایران در نخستین مسابقه گروه چهارم، روز یازدهم ژوئن سال 2006 در شهر نورنبرگ مقابل مکزیک قرار می گیرد.

این تیم روز هفدهم ژوئن در فرانکفورت با پرتغال، نایب قهرمان ملتهای اروپا بازی می کند و در دیدار پایانی، روز بیست و یکم ژوئن در لایپزیک با آنگولا روبرو می شود.

بسیاری از کارشناسان ایرانی، با توجه به جایگاه مکزیک در دنیای فوتبال در مقایسه با هفت سرگروه دیگر جام جهانی، این تیم را روی کاغذ، حریف مناسبتری برای ایران می دانستند. مکزیک در دیداری دوستانه که ژانویه سال 2000 در شهر اوکلند آمریکا برگزار شد، با نتیجه دو بر یک تیم ملی ایران را شکست داد.

ایران که در دو حضور پیشین خود در دیدارهای نهایی جام جهانی، نتوانسته است از مرحله گروهی این مسابقات صعود کند، اگر در جام جهانی آلمان بتواند به مرحله حذفی برسد با یکی از دو تیم گروه سوم (گروه C) که شامل آرژانتین، ساحل عاج، صربستان و مونته نگرو و هلند است بازی می کند.

بازیکنان تیم ملی ایران که در روزهای اخیر مورد مصاحبه رسانه های ایرانی قرار گرفتند دو انتظار متفاوت درباره قرعه کشی گروههای جام جهانی داشتند:

برخی از این بازیکنان امیدوار بودند که ایران در گروه نسبتا آسانی قرار بگیرد تا بتوانند برای نخستین بار در تاریخ فوتبال این کشور به مرحله حذفی جام صعود کنند.

اما برخی دیگر که به نظر می رسید به صعود ایران از مرحله گروهی خوشبین نبودند، ابراز تمایل کردند که تیمشان با حریفان بزرگی همگروه شود تا دست کم فرصت بازی با تیمهای قدرتمند و نامدار جهان برای بازیکنان ایرانی فراهم شود.

همچنین بازی با تیمهای بزرگ، می توانست فرصتی برای بازیکنان ایرانی تلقی شود تا در مرکز توجه قرار بگیرند و شانس خود را برای راه یافتن به لیگهای معتبر اروپایی افزایش دهند. همگروهی ایران با آلمان در جام جهانی 1998 فرانسه، آغازی بر حضور گسترده تر بازیکنان ایرانی در لیگ فوتبال آلمان، بوندسلیگا بود.

بخت و اقبال

هرچند کارشناسان فوتبال عقیده دارند قدرت واقعی تیمها در ماه ژوئن و هنگام آغاز جام جهانی مشخص می شود، اما اغلب مربیان و بازیکنان حاضر در این مسابقات، روزهای پیش از قرعه کشی را با آرزوی همگروه شدن با تیمهایی آسانتر سپری کردند.

با وجود این، سرمربی کروات تیم ایران ساعاتی قبل از برپایی این مراسم گفت چندان نگران نیست که در کدام گروه قرار بگیرد.

برانکو ایوانکوویچ به بخش فارسی بی بی سی گفت تمام تیمهای حاضر در جام جهانی، تیمهای خیلی خوبی هستند و تفاوت چندانی بین آنها نیست.

مربی فرانسه هم مانند برانکو بر این باور نیست که قرعه سخت یا آسان بتواند سرنوشت یک تیم را رقم بزند. ریمون دومنک در گفتگویی پیش از برگزاری قرعه کشی، بازی با همه تیمها را "دشوار" ارزیابی کرد.

او گفت: "من برخی از بهترین گروهبندی های ممکن را به یاد می آورم که سرانجام به حذف زودهنگام ما منجر شد."

اشاره این مربی فرانسوی به قرعه تیم فرانسه در جام جهانی 2002 بود که با سنگال، اروگوئه و دانمارک در یک گروه قرار گرفت. فرانسوی ها بدون آنکه گلی را جام جهانی به ثمر برسانند، دو بازی خود را باختند و یک بازی دیگر را مساوی کردند.

یکی از این باختها مقابل سنگال بود که در این دوره به جام جهانی راه نیافته اما باز هم نماینده ناشناخته دیگری از قاره آفریقا، توگو در گروه هفت (گروه G) جزو حریفان فرانسه قرار گرفته و بازی پایانی مرحله گروهی را با این تیم برگزار می کند.

پراکندگی جغرافیایی

در این دوره، فیفا گروه بندی تیمهای شرکت کننده در جام جهانی را بر اساس تقسیم بندی جغرافیایی انجام داده است تا از هر قاره، به جز قاره اروپا بیش از یک تیم در هر گروه قرار نگیرد.

در دوره های پیشین، گروهبندی تیمها بر اساس قدرت آنها و میزان بختشان برای دستیابی به جام بود.

اما در قرعه کشی جام جهانی 2006 فقط سرگروه هایی که در کنار میزبان و مدافع عنوان قهرمانی بر صدر گروههای هشت گانه جای گرفتند، بر اساس ارزیابی پیچیده ای از قدرت تیمهای فوتبال، عملکرد آنها در دو جام جهانی گذشته و قدرت اقتصادی کشورها تعیین شده اند.

سرگروهی تیم‌های آلمان (میزبان مسابقات) و برزیل (مدافع عنوان قهرمانی) در گروه‌های اول و ششم از قبل تعیین شده بود.

آرژانتین، انگلستان، فرانسه، ایتالیا، مکزیک و اسپانیا تیمهایی بودند که نامشان برای قرعه کشی در گلدان اول قرار گرفت و سرگروهی شش گروه باقیمانده را به قید قرعه برعهده گرفتند.

نام سایر تیمها در سه گلدان دیگر قرار داشت و نام صربستان و مونته نگرو (که پایینترین رده را در ارزیابی نمایندگان قاره اروپا دارد) در یک گلدان ویژه جای گرفت تا از برخورد سه تیم اروپایی در یک گروه جلوگیری کند.

قرعه تیم استرالیا (که تا زمان برگزاری جام جهانی به کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد پیوست) به همراه نمایندگان قاره آفریقا و اکوادور و پاراگوئه، دو تیمی که در کنار برزیل و آرژانتین از آمریکای جنوبی به جام راه یافته اند، در گلدان دوم قرار داشت.

قرعه های هشت نماینده قاره اروپا که جزو بختهای اصلی مسابقات و سرگروههای جام جهانی محسوب نشده اند، در گلدان سوم جای گرفت.

نام تیم ایران به همراه سه نماینده دیگر قاره آسیا و نمایندگان آمریکای مرکزی و شمالی در گلدان چهارم بود

 


 
   
شنبه 84 آذر 19 ساعت 4:40 عصر

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  عکس
[عناوین آرشیوشده]
 
پارسی بلاگ

خانه مدیریت شناسنامه ایمیل

68049: کل بازدید

1 :بازدید امروز

6 :بازدید دیروز

 RSS 

 
آرشیو
 
درباره خودم
 
لوگوی خودم
مدرسه
 
 
 
حضور و غیاب
 
اشتراک